Toets en spelletjesdag

6 mei 2022 - Galway, Ierland

Op vrijdag wordt de week (en het hoofdstuk) afgesloten met een toets. En wat voor toets, ze gaven aan dat we ons er niet teveel van voor moesten stellen, maar ik vond hem best pittig. De 1e opdracht ging over grammatica en moesten we toepassen wat we die week hadden geleerd. Maar (dat bleek later ook) er werden dingen gevraagd die we niet hadden behandeld. De 1e opdracht lezende besloot ik om het maar zo in te vullen zoals ik dacht dat de zinnen zouden moeten lopen, het het beste klonk en aan de hand van zoals ik het vroeger had geleerd. De geleerde woorden toepassen en het lezen van een tekst en hier vragen over beantwoorden ging mij wat makkelijker af. Al met al heb ik het er toch goed vanaf gebracht.  Pffff dat was een opsteker.

IMG-20220506-WA0008

Het 2e lesuur hadden we les van zoals ik haar noem onze spelletjesjuf Laura (Zij houdt van kleding met lekkere felle kleuren). Zij begint de les meestal met een kort actief spelletje.

Deze les deden we eerst Would you rather (zou je liever) en dan moesten we kiezen tussen 2 stellingen en dan je keuze toelichten.

Bv Zou je liever:

a) heel knap en dom zijn            of

b) niet knap en heel slim

Of

a) gaan voor een relaxte vakantie   of

b) gaan voor een bestemming met veel bezienswaardigheden.

Daarna moesten we in tweetallen een rollenspel opvoeren en als laatst moesten we kort iets vertellen over onze favoriete film/boek.

Na deze lessen was het tijd om afscheid te nemen van Agnes (Engelse lerares in Nederland) en Sylvie (lerares op lagere school in Frankrijk). Zij gaan morgen weer naar huis. Ik zal hun steun en gezelligheid missen volgende week, ook omdat wij 3 de gemiddelde leeftijd van onze klas behoorlijk wat om hoog haalden. Ik blijf nu bij de jonkies achter. Maar wie weet wat volgende week brengt en wat voor nieuwelingen erbij komen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

1. Agnes Schreurs:
    6 mei 2022
    Vond het leuk je te leren kennen. Het gaat vast goedkomen volgende week. Proud of you already!
    Have fun!😘