Go raibh maith agat / Dank je wel

5 juni 2022 - Dublin, Ierland

Zo chaotisch als het was op de heenreis, zo rustig verloopt het op de terugreis. Vanwege eerdere chaos op Dublin Airport was het advies om met bagage 3,5 uur van te voren in te checken. Ik ben er 3 uur van te voren, kan meteen mijn bagage inleveren en 3 kwartier later ben ik door de douane. Daar lees ik dat mijn vlucht een uur vertraagd is. Na een paar uur rondhangen, ik heb de hele vertrekhal gezien en overal gezeten, omdat de gate 4 x wordt gewijzigd, gaat het boarden beginnen.

Het is tijd om naar huis te gaan. Maar wat had ik graag nog wat langer willen blijven. Met een lach en een traan  (symbolisch voor deze reis) neem ik afscheid van dit geweldige land. Het wonderschone, overwegend groene glooiende of bergachtige landschap met stenen muurtjes. De meren of de zee; er is altijd water in de buurt. De leuke stadjes met panden in allerlei kleuren in de straten. De pubs met live-muziek. De gastvrijheid. Zoveel mogelijkheden om iets te doen in de omgeving.

Deze reis heeft mij ontzettend veel gebracht: ontmoetingen, uitdagingen, ontdekkingen (oa over mijzelf), bezoeken onvoorstelbare mooie plekken. Ik was bang dat ik me misschien eenzaam zou gaan voelen, maar dat is niet gebeurd.

Zou ik dingen achteraf anders hebben gedaan? Dat heeft wat mij betreft geen zin om daar over na te denken. Ik heb het gedaan met de info die ik vooraf had en de middelen die ik ter plaatse had. Ik had me vooraf meer kunnen verdiepen in de mogelijkheden, maar het was juist mijn bedoeling om eens niet zoveel te plannen en maar eens te gaan en te ontdekken. Ik realiseer me dat ik ontzettend geluk heb gehad met het weer, met meer regen zou het misschien lichtelijk anders geweest zijn. Ik heb alles er uit gehaald wat er in zat. Dit is een land met ontzettend veel mogelijkheden. In elke plaats waar ik ben geweest is wat te ondernemen (soms zo veel dat je keuzes moet maken, ik moest leren doseren). Mei is een mooie tijd van het jaar om het land te bezoeken; alles staat in bloei.

Mocht ik ooit nog eens terug gaan (wat ik eigenlijk nooit doe, omdat er nog zoveel andere mooie bestemmingen te bezichtigen zijn), dan zou ik voor 3 weken een auto (of camper) huren en op mijn gemak het land (inclusief Noord Ierland) rondreizen en in b&b’s verblijven.

Rest mij om jullie die mij gevolgd hebben te bedanken voor de aanreikingen en alle lieve, hartelijke, bemoedigende, opbeurende, meelevende en ook de juist niet verstuurde berichtjes. Alleen al het weten dat jullie er voor mij waren, heeft enorm geholpen.

Couldn’t have done this without you!

Liefs Patricia

9fbcba4ae5b6924a790496110566fc4f

67cc78278325f487f06767cb45a0c661

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjan Geschiere:
    6 juni 2022
    Het was fijn om je reisblog te lezen. Je weet de lezer goed te boeien met je schrijfstijl. Welkom terug in Nederland!
  2. José:
    7 juni 2022
    Leuk om je op deze manier te volgen. Heel leuk geschreven ook. Mooie foto’s. Ik dacht elke dag: even kijken wat ze vandaag heeft gedaan 😁👌
  3. Rian:
    8 juni 2022
    Ik vond het ook leuk om je te volgen. Je schrijft heel mooi hoe jij de reis beleefd hebt en wat het land te bieden heeft. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Ook mooi te lezen dat de reis jou veel gebracht heeft. Ik hoop voor jou een mooie ervaring om op terug te kijken. Liefs Rian