Taal / cultuur / Kelten

10 mei 2022 - Galway, Ierland

Het zonnetje schijnt vandaag! Die levert mij altijd wat meer energie op. In de klas in  groepjes gesprekken gevoerd over feestjes/verjaardagen/dansen/uit eten gaan. Leuk om de verschillen in culturen te delen. Er is interesse in elkaar, bereidheid om te helpen en tips te geven.

Toen we het over buitenlandse woorden die in Engelse taal worden gebruikt hadden, gaf ik toen mij iets over een Duits woord werd gevraagd, stom genoeg antwoord in het Duits 😊. Zo makkelijk switch ik schijnbaar.

Voor vanmiddag heb ik me aangemeld voor een schoolactiviteit over Ierse cultuur.

Deze begint om 15.15 uur, maar mijn lessen zijn al om 12.30 uur afgelopen. Daarom eerst genieten van een lunch in het gezellige cafeetje dat zich in de school bevindt. Het terras heeft uitzicht over de boulevard. Op hun menubord staat al veel, maar hun keuze is reuze. Heb ook nog een gesprekje met een Duitse studente.

Collage 2022-05-10 17_17_35

Tijd voor een wandeling over de boulevard. De ligging van school aan het water (iets met Zeeuws bloed?) was tenslotte de reden waarom ik voor deze bestemming koos en niet voor Cork. Ik loop langs een circle of life tuin en besluit hier door heen te lopen.

20220510_142806fáilte = welkom

20220510_142647

20220510_140701this path I walked together with you my brother. Tears in my eyes, but feeling you were right by my side 😥

20220510_140505

20220510_140417 zo blij met mijn vrienden

Ik had een andere voorstelling van de schoolactiviteit; ik dacht dat ik informatie zou krijgen over bezienswaardigheden. Maar ik weet nu alles over de Kelten, die vanuit Europa naar Ierland kwamen en zich met hun eigen cultuur hier vestigden 😀.

1. Gerrie:
    10 mei 2022
    Wow, wat mooi …
    Dat komt binnen, en raakt je ❤️
    Bedankt voor het delen 😘
  2. Agnes Schreurs:
    13 mei 2022
    Een mooie stille tuin voor alle emoties. 🤗
  3. Karin Geschiere:
    22 mei 2022
    Ja lieve nicht, hier houd ik het natuurlijk ook niet droog bij😘