Hop on hop off bus highlights Killarney

23 mei 2022 - Killarney, Ierland

Maidín mhaith (goedemorgen),

Ander bed, andere geluiden...niet zo goed geslapen.

Wat kun je blij worden van iets eenvoudigs. Een goed werkende douche met een goede straal!

Gisteravond kreeg ik het ontbijtmenu per WhatsApp toegestuurd en kon ik mijn keuze doorgeven.

Screenshot_20220523-082403_Office

20220523_084958 mijn keuze; zag de worst enzo niet zo zitten...

Dan op pad. Omdat ik eigenlijk teveel wil, heb ik samen met de eigenaresse b&b een plannetje opgesteld voor de 2 dagen die ik hier heb.

Het weer helpt hierin mee. Het wordt geen gehuurde fiets, maar vanwege de regenbuien de hop on hop off rode bus (boven in voorin; beste plek!).

De 1e stop is bij het 15e eeuwse Ross castle.

Collage 2022-05-23 16_35_26

Collage 2022-05-23 16_37_16

Collage 2022-05-23 16_38_28

Na een uur weer de bus in om een stukje verderop langs de weg te worden afgezet. Hier loop ik links een stukje door een geweldig mooi bos met hele hoge bomen.

Collage 2022-05-23 16_42_54

Het schitterende pad met een klein klimmetje loopt langs een riviertje en komt uit bij een waterval (Torc Waterfall).

Collage 2022-05-23 16_44_46

Vandaar volg ik een pittig steil pad omhoog om na een klein half uurtje boven de waterval uit te komen. Onderweg vang ik af en toe in de verte en tussen de bomen door een glimp op van de meren en hun omgeving. Ik neem dezelfde route terug.

Collage 2022-05-23 16_46_47

Beneden trillen mijn benen van de inspanning. Dan ga ik bij de weg naar rechts door een tunnel onder de weg door en loop richting het meer. 2 uur later stap ik weer op de bus.

Collage 2022-05-23 16_48_43

Ik stap nog wel uit bij de volgende stop, maar merk dat ik niet zoveel zin meer heb. Via een schattig rotstuintje met de bergen op de achtergrond, loop ik verder de mooi aangelegde tuinen door. Het ruikt er heerlijk met allerlei frisse bloemige geuren.

Collage 2022-05-23 16_54_03

Als ik het pad volg kom ik bij het statige landhuis Muckross House. Ik ben zeer onder de indruk van (of jaloers🤭) het uitzicht wat ze vanuit dit huis hebben. Een grasveld met bomen, een meer (Muckross Lake) voor de deur met daarachter de bergen. Geweldig.

Zie ook de video's.

Collage 2022-05-23 16_55_51

Collage 2022-05-23 16_58_42

De volgende en laatste stop Muckross Abbey sla ik over en rij mee richting het centrum. Ik vraag de chauffeur om mij bij mijn straat af te zetten. Zo hoef ik niet vanuit het centrum terug te lopen. Bij de b&b ga ik even in de tuin op het bankje in het zonnetje liggen.

Voor het avondeten onderneem ik weer de wandeling naar het centrum. Ik beland in een gezellig Iers/Italiaans restaurant voor fish & chips en een lokaal biertje (gister de blonde gehad, vandaag de zwaardere donkere IPA).

20220523_185056

1. Cora:
    24 mei 2022
    Wat gaaf Patricia! Leuk dat ik je mag volgen! Ik wens je een mooie reis!
  2. Gilles Geschiere:
    24 mei 2022
    Lekker ondernemend lieve dochter.
    Wat ben je in een mooie wereld.
  3. Marjan Geschiere:
    24 mei 2022
    Het lezen van jouw reisverslag werkt erg aanstekelijk. Het latente idee dat Ierland een vakantie waard is begint zijn latente status te verliezen. Dank je, voor de inspirerende verslaglegging!