Oughterard / Lough Corrib

19 mei 2022 - Fough East, Ierland

Gisteren aan de hand van Google Maps en busregeling gezocht naar een plaats in de buurt die ik binnen een uur zou kunnen bereiken en waar ik kan rondwandelen. Retour busticket online geboekt. Die kun je ook bij de chauffeur kopen, maar geboekte plaatsen gaan voor en online is goedkoper.

Zo stap ik na dik een half uur rijden om 10.30 uur uit in Oughterard. Ik loop naar de tourist office, maar die is dicht. Dan maar een café/bar binnen, waar iedereen zit te genieten van een Engels ontbijt (compleet met bonen, worstjes, spek en ei). Er wordt mij gevraagd of ik dit ook wil. No thanks. Deze lijkt mij wat zwaar en ik heb al ontbijt gehad. Ik hou het bij een bakje thee.

Na wat wandeltips te hebben ontvangen loop ik richting Lough (meer) Corrib met een luisterboek (een roman die zich afspeelt in Ierland) op. Ik had verwacht dat je rond het meer zou kunnen lopen, maar dat is niet het geval. Ik ga hier een tijd op een steen zitten luisterend naar de stilte, het kabbelende water  vogels en laat mijn gedachten gaan.

20220519_120703

Op de terugweg sla ik een wandelpad in die me langs een mooi pad langs de rivier leidt.

20220519_125108

20220519_112423

20220519_112702

En kom bij deze brug in het dorpje uit.

20220519_130405

In het dorpje neem ik een lunch.

20220519_132323

Ik moet nog wat tijd in het dorpje doorbrengen voor ik de bus weer terug kan pakken (deze gaat niet ieder uur). Het is niet groot, maar heeft wel wat leuke winkeltjes. Ik koop avondeten (fish pie) zodat ik dat straks niet meer hoef te doen.

1. Hildegard van Houten:
    21 mei 2022
    Wat moet dat een prachtige wandeling zijn geweest!