Off day / songs / cup of tea

17 mei 2022 - Galway, Ierland

De komende 3 weken wil ik graag nog iets meer van het land zien. De stad uit. Dus gisteravond het internet er maar eens bijgepakt om wat op te zoeken. Het originele plan was om Cork (waar ik ook de taalcursus had kunnen doen) te bezoeken. Maar het wil niet echt lukken; vind ik eindelijk een betaalbare b&b, word deze voor mijn neus weggekaapt. Andere acco's worden mij echt te duur en dan bedenk ik me dat ik eigenlijk ook niet weer in een drukke stad wil rondhangen. Ik wil de natuur in.

Er zijn nog wat andere kleinere plaatsen die worden aanbevolen of ik vind wel b&b's op mooie afzonderlijke plekken, maar daarbij stuit ik op vervoersproblemen. Een auto huren is hier behoorlijk prijzig en om hier alleen te gaan rondrijden lijkt me op dit moment geen goed idee. Tussen de grote steden (Dublin, Cork, Limerick, Galway en Clifden) is er wel goed busvervoer (Citylink, Aircoach, Expessway van bus Eirann), maar om naar andere plaatsen af te reizen ben je veel reis- en overstaptijd kwijt. Met de trein doe je er nog langer over.

Moet ik het dan maar wat dichter bij huis zoeken? Uiteindelijk besluit ik er maar eens een nachtje over te gaan slapen. Misschien heeft het ook wel zijn reden dat het niet wil lukken en wil ik ook (nog steeds) te veel.

Vanmorgen word ik nog steeds een beetje in mineur wakker. En dan kom ik op Facebook een berichtje tegen van mijn schoonzusje met daarin een liedje wat zo goed verwoord waar zij (en wij) door heen gaat en hoe zij ermee om gaat en gaan bij mij de sluizen open.

83e766941df041e717477f27850554ab (2)24524

Goed dat is dan nu schijnbaar eerst nodig. Een pas op de plaats dus.

Op de terugweg van het ophalen van avondeten kom ik langs deze theewinkel/café, die is aangeraden door een docente.

20220517_152649(in gedachten hoor ik het liedje van Bruce Springsteen)

Thee gaat er bij deze theeleut altijd in! Ze hebben hier meer dan 100 soorten. Om eens wat nieuws te proberen bestel ik Matcha tea en neem er een rhubarb crumble pie, die warm wordt geserveerd bij. Heerlijk.

20220517_153531

20220517_154838