Laatste daagjes Galway en wel of niet Dublin

1 juni 2022 - Galway, Ierland

Gisteravond weer terug gereisd naar Galway, waar ik vanmorgen lekker heb uitgeslapen en wat heb aangerommeld.

20220601_143141links=take away winkel

Zondag staat (helaas) mijn terugvlucht geboekt. Mijn plan is om vrijdag naar Dublin af te reizen, zodat ik daar nog 1,5 dag wat kan bekijken. Dus ik speur wat rond om een plekje te vinden om te overnachten. Maar wat ik daar tegen kom, maakt me niet echt vrolijk. De prijzen beginnen bij € 208,00 per nacht voor een bed op een 6-persoonsslaapzaal tot ver in de € 1000,00 per nacht. Oké wat hebben we voor alternatieven. Dan maar op zaterdag afreizen en naar Dublin Airport. Dat wordt er niet echt beter op, de goedkoopste optie is € 286,00 en dan is ontbijt niet eens inbegrepen.

Goed dan blijven er 2 opties over: op zondag om 5.15 uur de bus uit Galway pakken, dan ben ik om 8.15 uur in Dublin (vlucht vertrekt om 11.05 uur) of een dure kamer al dan niet op een slaapzaal boeken. Daar ga ik nog even over nadenken.

De oorzaak is denk ik dat de Ieren ook een lang weekend hebben en er op uit trekken. Op de radio hoorden we gister in de taxi dat het afgelopen weekend chaos was op de luchthaven van Dublin en dat meer dan 1000 passagiers hun vlucht hebben gemist. De regering heeft de luchthaven gevraagd om hier een oplossing voor te zoeken.

Mocht ik mijn vlucht missen...er gaan er volgens mij nog 2 later die dag. En anders zit er niks anders op dan hier nog wat langer te blijven.

1. Agnes Schreurs:
    1 juni 2022