Reisdag via Dublin naar Galway

25 april 2022 - Galway, Ierland

Trein, vliegtuig, bus en taxi. Je moet er wat voor over hebben om ergens te komen.

De treinreis begon relaxed. Netjes op tijd in Lelystad afgezet. Ilse mee voor de gezelligheid. 2 1/2 uur voor vertrek bij de incheckbalie, alleen ging die een half uur later open dan aangegeven. En toen begon de ellende. Er stond een hele hele lange rij richting de douane. Na dik anderhalf uur, waarbij ze mondjesmaat passagiers doorlieten, stond ik eindelijk (op sokken omdat ik mijn hoge schoenen uit moest doen) in een scanapparaat. Handen omhoog.. Om net iets na 10.00 was ik eindelijk door de paspoortcontrole. Dat was ook precies de vertrektijd van mijn vlucht....... Dikke stress. Maar daar was ik niet de enigste in. Omdat ik weinig anders kon toch richting de gate gerend, waar gelukkig bleek dat mijn toestel vertraagd was en ik nog mee kon.

In het vliegtuig naar Dublin eindelijk tijd genomen voor een sanitaire stop.

Tijdens de 3 uur durende busreis naar Galway werd de omgeving steeds mooier en mooier. (het deed mij wel wat aan Schotland denken, An). Het laatste stukje van het busstation naar mijn appartement ging met de taxi.

Nu eindelijk in mijn appartementje. En wat is deze knus en gezellig. Er stonden tulpen op tafel en de koelkast is gevuld met wat boodschappen. Zo lief.

1. Ilse:
    6 juni 2022