Onderweg naar huis / Königswinter

18 september 2023 - Königswinter, Duitsland

Het meer ziet er vanmorgen anders uit, zie ik als ik tijdens het ontbijt nog even van de omgeving mag genieten. Het is gaan waaien en veel windsurfers tonen al heel vroeg hun kunsten. Ik moet van mezelf een goed ontbijtje tot mij nemen met ruhrei, fruit met yoghurt, broodjes. Maar dat valt niet mee. Ik heb helaas niet zo goed geslapen. Ik pik een pretzel mee voor onderweg.

Het lukt vandaag niet om de route op Google Maps te rijden (WiFi en 4G pakken de locatie niet op). Dan maar op de oude autonavigatie. Deze wil mij naar Nürnberg sturen, maar ik wil richting Stuttgart (minder wegwerkzaamheden). Zo kom ik op 1 of andere manier toch weer midden in München uit. Nou ja dat heb ik de 1e keer overleefd dus dat zal nu ook wel weer lukken. Je kunt hier maar 60 km rijden  dus doe er wat langer over, maar dat is ook wel fijn dan kun je goed op de borden letten. Maar later blijkt dat ik zo ook de kortste route heb gereden.

Onderweg word ik vergezeld door de playlist op MP4. Ik luister (en zing soms mee) met de meer dan 100 songs die er op staan. Deze bestaat uit een gevarieerde mix die ik de loop der jaren heb verzameld van country (van huis uit meegekregen), oudere en nieuwere Top 40 muziek (de allernieuwste krijg ik de laatste tijd via mijn kinderen getipt/doorgestuurd).

Net als ik toe ben aan een stop, rij ik een serieuze file in. Dan toch maar in de auto aan de pretzel beginnen. Zo af en toe kwam die heerlijke geur al voorbij. Eigenlijk veel te laat (te lang gereden) stop ik. Ik zeg mijn kinderen altijd om de 2,5 uur te stoppen. Ik zit zelf op 3,5 uur. Maar ben dan al lekker over de helft van de af te leggen afstand.

Aan het eind van de middag arriveer ik in Königswinter, waar ik in een historisch boerderijcomplex ga overnachten.

20230918_16373020230918_17304520230918_17383820230918_164256

Deze weer gevonden via Booking.com. Het is al bijna niet meer mogelijk om accommodatie op internet te zoeken zonder dat je op deze site komt. Ik zou het liever niet via deze grote organisatie willen boeken, maar toegegeven het zoekt en boekt wel heel makkelijk. Helaas is het restaurant met biergarten gesloten. Maar hier iets verderop schijnt een Italiaans restaurant te zijn. Hier loop ik naar toe.

20230918_18181820230918_182012

1. Maria Geschiere:
    19 september 2023
    Mooie foto's en overnachtingsplek!
    Nog de laatste loodjes die hoop ik niet zwaar zullen zijn maar licht!!!
    Maria