Regel- en genietdagje Galway

27 mei 2022 - Galway, Ierland

Vandaag is een regeldag. Ik wil nog naar 1 andere plaats afreizen voordat ik eind volgende week richting Dublin vertrek. Ik boek een b&b en busreis. Ik heb contact met de eigenaresse van mijn appartement in Galway, omdat we nog wat betalingen moeten regelen. Ze is het weekend in de stad en we spreken af om morgen wat te gaan drinken.

Ik heb zin om naar buiten te gaan. Het theetentje met buitentuintje is druk, dus ik loop door naar het centrum. Onderweg zie ik leerlingen die hun leerkrachten mogen bekogelen met waterballonnen. Van mijn dochter moet ik eens een keer BOBA tea (combinatie van thee, melk, vruchtensiroop en tapioca gummiballetjes) proberen. De smaak brown sugar wordt me aangeraden door de dame in de winkel.

20220527_151624

De thee drink ik op mijn favoriete Galway plekje op het grasveld langs de Corrib rivier.

20220527_164734

20220527_155417traditionele vissersboot; Galway Hooker.

Die BOBA tea was wat mij betreft een eenmalig experiment. Ik hou het wel bij smoothies of gewone (ice)tea.

Ik lig een tijdje op het gras en hoor jeugd naast mij praten over hun dagelijkse dingetjes; waar uitgaan/eten maar er geen geld voor hebben, eigenlijk moeten studeren, liefde (als ze een bruidspaar zien lopen is het advies van 1: ga nooit trouwen). Ik moet er bijna hard om lachen, maar hou het bij een glimlach.

Thuis ga ik nog even op het stenen opstapje bij de voordeur in het zonnetje zitten. Misschien Liz als tip meegeven om een tuinstoeltje in de kleine voortuin te zetten? In het meegekregen boek Wabi Sabi lees ik over een quote van Jung. Dit omschrijft precies wat mij in december overkwam. De tip van Brault probeer ik toe te passen.

Collage 2022-05-27 18_14_37

1. Agnes Schreurs:
    27 mei 2022
    Wat een luchten! Alweer mooi weer.😍
  2. Gerrie:
    29 mei 2022