Dagje Thunersee

10 september 2023 - Sigriswil, Zwitserland

Er is veel te zien en te beleven in deze omgeving. Maar we moeten keuzes maken. In 1e instantie zouden we hier 3 nachten blijven, maar tussen beschikbaarheid opvragen en definitief boeken, was het pension nog maar 2 nachten beschikbaar. Het beloofd weer een warme dag te worden, dus we gaan verkoeling opzoeken en niet de bergen of stad in. We rijden een stuk langs het meer, Ilse heeft een locatie uitgezocht, maar (we duiken ook nog wat bergstraatjes in) geen parkeerplaats te vinden. Richting Thun ligt een stukje groen aan het water en hier kunnen we langs de weg onze auto kwijt. Het is ons niet geheel duidelijk of we moeten betalen dus we gokken het erop.

20230910_132838

Na een 2 uur zonnen en zwemmen in het super heldere meer, proberen we de locatie van Ilse nog een keer. Nu met meer geluk, al moeten we wel een behoorlijk stukje lopen. Bij deze locatie huren we een sup. Dit ziet er een stuk eenvoudiger uit dan het daadwerkelijk is. Het lukt ons niet om erop te gaan staan. Maar het is leuk om een keer te doen.

Collage_2023-09-10_20_17_38

Collage_2023-09-10_20_19_06

20230910_162101

Na een pizza te hebben gegeten bij het water, genieten we nog een laatste avondje op ons terras, vergezeld door een mooie ondergaande zon.

20230910_193403

1. Agnes Schreurs:
    11 september 2023
    Prachtig!! En waterskieen ziet er ook zo makkelijk uit. Het lukte mij ook niet rechtop te staan.
  2. Daniella:
    11 september 2023
    Wat hebben jullie het heerlijk.