Chique lunch met Liz en Clara

28 mei 2022 - Galway, Ierland

Tegen het middaguur word ik opgehaald door de eigenaresse van Silver Acres Appartement Liz (begin 60) en haar dochter Clara. Liz vertelt in de auto over en laat wat highlights van Galway zien. We rijden over een stukje terrein van de universiteit (National University of Ireland)van Galway, waar zij zelf ook op gezeten heeft.

Galway is een echte  studenten/universiteitsstad met meer dan 18.000 (internationale) studenten. De universiteit bevindt zich midden in Galway en bezit veel gebouwen (oude uit 1845 en moderne, jammer dat ze het niet wat meer op elkaar hebben afgestemd), waaronder ook veel studentenhuizen.

Daarna rijdt Liz de stad uit en brengt ons in haar Mercedes naar het chique 5-sterren Glenlo Abbey Hotel & Estate. Hier genieten we op het terras met uitzicht op de golfbaan en het meer van Corrib van een heerlijke lunch.

20220528_163030

20220528_163003

Op het terrein staan twee originele Orient Express-rijtuigen waar zich een restaurant in bevindt.

20220528_162721

Liz is een geweldig mens, heeft ontzettend veel kennis, is geïnteresseerd, neemt geen blad voor haar mond (maar op een vriendelijke manier) en vertelt graag. Ik denk dat van de 2 1/2 uur die we op het terras hebben gezeten zij minstens 2 uur aan het woord is geweest, telkens zeggende: to make a long story short...Ik weet nu alles over haar familiegeschiedenis.

Haar dochter Clara is wat rustiger en vertelt over haar baan bij Pfizer in Dublin en corrigeert haar moeder af en toe.

Tegen 4 uur rijden we terug naar de stad, maar Luz wil nog wat meer laten zien, dus we rijden naar het Silver strand, waar zij vroeger altijd in de zomer verbleef. Hier kletsen we nog wat over wereldse dingen terwijl we over de pier lopen.

20220528_171533

Het is een hele mooie heldere dag vandaag. Je kunt heel ver weg kijken.

En dan is het tijd om met een dikke omhelzing afscheid te nemen. Liz woont zelf met haar man een paar plaatsen verderop. Ze nodigt me uit om hier van de week naar toe te komen en dan mag ik haar helpen in de tuin. Een lief aanbod, maar ik denk dat ik daar komende week helaas niet meer aan toe kom.