Film Ketelhuis/risotto

14 oktober 2022 - Amsterdam, Nederland

Voor iemand die in een 2 onder 1 kap woning in de polder woont, is alles al snel gehorig. Maar ik moet zeggen dat het me alles meevalt in deze woning. Af en toe hoor je wat geluid bij buren vandaan komen en een wc doortrekken, maar ik heb echt niet het idee dat ik midden in een grote stad verblijf.

Ik heb, zeker voor een 1e nacht (slaap ik altijd minder goed) goed geslapen. Het weer is niet zo denderend en ik besluit om naar een filmhuis te gaan. Het Ketelhuis bij de Westergasfabriek ligt hier vlakbij, is knus en er zit ook een café-restaurant  bij. Voor een vrijdagochtend om 10.45 uur zitten er nog best wel wat mensen in de zaal. Ik heb me niet echt ingelezen in de film, maar verwacht in Soof 3 een feel good movie te gaan zien. Er zitten zeker ook hilarische momenten in deze film, maar gaat over best een onverwacht pittig onderwerp.

Op de terugweg loop ik via de winkel. In de keuken heb ik een heerlijk recept zien hangen en besluit dit te gaan maken: risotto al formaggio met groene asperges. Ik pas de ingrediënten wat aan.

Zo liggen hier op een dienblad in de kamer wat tomaten te rijpen in de zon. Degene die rood zijn verdwijnen in de risotto.

1. Agnes Schreurs:
    16 oktober 2022