Vondelpark en toeristisch centrum

18 oktober 2022 - Amsterdam, Nederland

Yes, het zonnetje schijnt vandaag weer. Ik verbaas me er altijd weer over hoeveel meer energie ik dan heb dan op een donkere dag. Hoe verleidelijk het ook is om in de tuin in het zonnetje te blijven zitten, ik wil toch nog wel wat zien/ontdekken.

Na een flinke wandeling ( Google maps pakt niet altijd het signaal op, dus ik heb hier en daar wat extra meters gemaakt) beland ik in het Vondelpark. Ik ga in het zonnetje op mijn jas op een grasveld tegen een boom zitten en geniet van een fruit/groentesapje wat ik onderweg bij een marktkraampje heb gekocht. Af en toe ruik ik een vies geurtje en bedenk me dan dat de honden deze boom ook gebruiken om tegen aan te plassen. Maar even een ander stekkie zoeken. Ik kan het niet laten om er ook even bij te gaan liggen.

Collage_2022-10-18_18_53_49

Collage_2022-10-18_18_56_12

Ik las dat er een Tony Chocolonely super store in het centrum zit, daar wil deze chocoladeliefhebber wel eens naar toe. Via (de zeer toeristische route) het Leidseplein, de grachtengordel, de Kalverstraat (waar ik nog een kennis uit Swifterbant tegen kom en even mee bijklets) en de Dam kom ik aan op de Damrak.

Collage_2022-10-18_18_57_16

Collage_2022-10-18_18_58_07

Daar staat een rij voor de superstore en ik heb geen zin om daar op te wachten. Ik besluit terug naar huis te lopen. Onderweg eet ik bij Poke Perfect een Pokebowl.

Collage_2022-10-18_18_58_52

Thuis plof ik met een paar moeie benen op de bank.

1. Agnes Schreurs:
    18 oktober 2022