Keuzes en Prinseneiland

16 oktober 2022 - Amsterdam, Nederland

In de ochtend volg ik een webinar over welke stappen en  keuzes je nog in je leven zou kunnen maken.

Het zonnetje schijnt ondertussen en ik ga lekker in de tuin zitten om te lunchen. Ik maak een praatje met de overbuurvrouw. Zij komt oorspronkelijk uit Schotland en is in principe geen stadsmens, maar gedijt toch in Amsterdam. Ze neemt de dingen zoals ze zijn (wat ik heel knap vind, mij lukt dat niet helemaal).

' s Middags wandel ik (weer via het Westerpark om de ergste drukte te omzeilen) naar het Prinsen-, en Bickerseiland. 2 eilanden in het centrum van Amsterdam. Via de Sloterdijkerburg, de enige dubbele houten ophaalbrug in deze buurt die zich nog in originele staat bevindt, kom ik op Prinseneiland  waar indrukwekkende 17e eeuwse pakhuizen staan. Ik loop onder het spoor en weg door en beland aan de (korte) Prinsengracht.

Collage_2022-10-16_20_22_00

Collage_2022-10-16_20_12_58

Op de terugweg loop ik in het Westerpark naar een monumentaal pand (voormalig regulateurshuis), waar nu een bakkerswinkeltje in zit en ik al diverse keren een beetje likkebaardend langs ben gelopen en trakteer mezelf op cheesecake. Ik kan me niet herinneren ooit zo'n lekker stukje cheesecake te hebben gehad.

Collage_2022-10-16_20_20_46

Collage_2022-10-16_20_17_51

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maddy, de nicht :):
    16 oktober 2022
    Aaaah je hebt de bakkerswinkel ontdekt lees ik. Lekker he, en zulke aardige mensen. En de buurvrouw ontmoet, dus een beetje thuisgevoel misschien.
    Heb nog fijne dagen.
  2. Adelinda:
    17 oktober 2022
    Wat leuk zeg, heerlijk in Amsterdam, ik geniet weer van je verhalen, have fun😘