Jimmy Nelson's foto's in Fabrique Lumieres

17 oktober 2022 - Amsterdam, Nederland

Er liggen nog aardig wat rijpe rode tomaten, ik besluit er voor de lunch een tomatensoep van te maken. Heerlijk met wat basilicum.

In het kader van doe eens wat anders dan anders, ga ik naar een expositie in Fabrique Lumieres. Ik ben niet echt van museumbezoek, maar een foto trekt mijn aandacht als ik langs deze fabriek in Westerpark loop.

Collage_2022-10-17_20_42_40

Ik verwacht een soort fototentoonstelling, maar als ik de hele grote hoge fabriekshal in loop, weet ik niet waar ik moet kijken.  Op alle beschikbare megahoge muren, in nisjes, op de vloer, apparaten zie ik levensgrote afbeeldingen. Het zijn foto's die fotograaf Jimmy Nelson op zijn wereldreizen heeft gemaakt van mensen. Die foto's zijn uitvergroot en bewegende beelden van gemaakt of aan toegevoegd. Het wordt versterkt door een lichtshow en toepasselijke muziek.

Collage_2022-10-17_20_43_51

20221017_160740

Op diverse plaatsen in de fabriek blijf ik een tijdje staan of zitten en geniet van alle karakteristieke gezichten die voorbij komen. De expositie heet The Last Sentinels: Heroes, from near and far.

20221017_162058

Diverse culturen met hun tradities komen voorbij en laat zien hoe mensen over de hele wereld (kiezen te) leven. De film eindigt met de vraag: how do you choose to live your life? Goh, laat dit nou ook het vraagstuk in mijn leven zijn op dit moment.

20221017_162102

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade