Afscheid Killarney

25 mei 2022 - Killarney, Ierland

Nog een laatste ontbijtje in de zeer gastvrije b&b Mystical Rose. De eigenaresse weet heel snel in te schatten wat je nodig hebt en regelt het of helpt er bij.

Kreeg nog een compliment mee. You must be a strong women to travel by your own.

Nog een laatste keer door het park lopen (tijd overbruggen, stijfheid eruit lopen en genieten mooi blik op de bergen) om vervolgens bij het verkeerde busstation uit te komen (hier vertrok van de week de andere bus vandaan, het lijkt op elkaar🤔). Nog een kwartier om naar de andere te lopen. Net op tijd voor de terugreis naar Galway.

20220525_113319

In de bus valt mij in dat ik best in Killarney zou kunnen wonen/leven.

Er heerst hier een ontspannen en gastvrije sfeer. Het is dan wel een stad, maar het is ruim opgezet, alles is binnen handbereik. Faciliteiten van de stad met de natuur op de achtergrond.

Met 5 minuten ben je midden in de natuur (bossen, parken, meren) . Je hebt hier tal van mogelijkheden voor fiets-, wandel-, water- en autoactiviteiten.

Wat mij nog leuk had geleken om te doen hier; een fietstocht rondom de grootste van de 3 meren (10 km). Ring of Kerry, liefst met de auto (er schijnt ook een alternatieve route te zijn waar geen touringcars kunnen rijden). Bezoek Dingle (kustplaatsje). Bezoek lokale brouwerij (was helaas maandag en dinsdag dicht). Naar uitzichtpunt Ladies view.

Ook nog een mogelijkheid: de 200 km lange Kerry Way (of gedeeltelijk) lopen (bagage wordt vervoerd), maar dan wel wat beter getraind...

Ik droom verder, ik zou werk kunnen gaan zoeken in mijn oude vakgebied; toerisme. En dan op vrije dagen de natuur in.

Er hangen hier genoeg briefjes op de ramen dat er personeel wordt gezocht.😉

20220525_130457 onderweg tussen

20220525_124810Killarney - Galway, ik mis de bergen

1. Agnes Schreurs:
    26 mei 2022
    Als je een B&B begint ben ik een van je eerste gasten. Ik kom je in de zomervakantie helpen met klussen.
  2. Hildegard van Houten:
    27 mei 2022